Åkra menighets visjon: « Åkra menighet – samle- til kristent fellesskap, styrke- troen på Den treenige Gud, sende- ut vitner for å forkynne evangeliet om Jesus Kristus i ord og handling»
Åkra kirke ligger i Karmøy kommune. Det er pr. i dag ca. 6500 medlemmer i menigheten. Det er stadig utbygging i området, noe som medfører et raskt stigende folketall. Menighetene har et aktivt kristent arbeid blant mennesker i alle generasjoner.
For mer info: www.aakra.karmoykirken.no
Administrasjonsleder - 100 % fast stilling
Brenner du for å bygge menighet? Ønsker du en stilling hvor du kan få dele det viktigste i verden med mennesker i ulik alder? I Åkra menighet vil du ha en unik mulighet til å nå mennesker med budskapet om Jesus – noe som vil gi betydning for dem resten av livet!
Som administrasjonsleder vil du ha ansvar for å lede og organisere virksomheten. Det er et tett samarbeid mellom administrasjonsleder og sokneprest, som henholdsvis daglig- og pastoral leder i menigheten. Begge er en del av menighetsrådets administrasjonsutvalg ( MRAU) sammen med menighetsrådsleder og – nestleder, og begge er med på menighetsrådsmøtene som henholdsvis sekretær og fast medlem.
Videre vil du være bindeledd mellom menighetsråd og fellesråd og rapportere til kirkevergen. Du vil jobbe sammen med et team bestående av menighetspedagog, trosopplærer, diakonimedarbeider, sokneprest, kapellan og organist.
Hovedoppgaver:
- Lede menighetsarbeidet
- Være daglig leder, saksbehandler og sekretær for menighetsrådet.
- Arbeide med rekruttering av frivillige medarbeidere og oppfølging av disse.
- Personalledelse
- Økonomiansvar
- Tilsyn og utleige av kirkebygget
- Komite og utvalgsarbeid
- Ta aktivt del i bredden av menighetsarbeid i samsvar med de behov menigheten til enhver tid har
Vi ønsker en person som:
- har engasjement for å dele det kristne budskap med andre mennesker
- er motivert for å bygge videre og utvikle Åkra menighet
- stimulerer andre til deltakelse og har gode samarbeidsevner
- har god evne til å kommunisere med barn, ungdom og voksne
- har gode lederferdigheter
- kan jobbe selvstendig, ryddig og strukturert
- har relevant utdannelse.
- har kjennskap til budsjettarbeid
- er medlem i Den norske kirke
Personlig egnethet vil bli vektlagt. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdannelse. Om den rette kandidaten ønsker redusert stilling, kan dette vurderes.
Vi tilbyr:
- Meningsfylte, varierte og spennende arbeidsoppgaver
- Samarbeid med engasjerte medarbeidere - ansatte og frivillige
- Lønn i henhold til HTA. God pensjonsordning i KLP
Ved ansettelse må politiattest framlegges. Det må påregnes arbeid ettermiddag/kveld og helger. Den som ansettes må ha sertifikat og kunne disponere egen bil.
For spørsmål om stillingen:
Kontakt: adm.leder Grethe Myklebust 52812010 ( mob. 40219787) eller ass. kirkeverge Eva Kvalevaag 52810005 (mob. 95904341)
Søknad sendes til: ebk@karmoykirken.no.
Søknadsfrist: 15.mai 2023. Tiltredelse: etter nærmere avtale
Tilbake